Hi!
Je hebt een Creative Cloud-lidmaatschap gekocht bij SURFspot, en hebt momenteel problemen met het in gebruik nemen hiervan.
- Gebruik je je schoolaccount (studentenaccount of medewerkersaccount) als Adobe ID, en heb je de licentiecode gekoppeld aan je schoolaccount?
- En kun je momenteel alleen gebruik maken van een proefversie van al je Creative Cloud-applicaties?
Indien je beide vragen met "ja" kunt beantwoorden, dan kun je het volgende proberen:
(1)
- Sluit alle openstaande Adobe applicaties (bijvoorbeeld Photoshop, Illustrator, etc.) af.
- Open de Creative Cloud App:
Windows-gebruikers openen de app zo:
macOS-gebruikers openen de app zo:
(2)
Klik binnen de Creative Cloud applicatie rechtsbovenin op het blauwe bolletje, je accountvenster komt nu tevoorschijn. Klik op Afmelden.
(3)
Meld je opnieuw aan:
- Voer opnieuw het e-mailadres van je schoolaccount in, en klik op "Doorgaan":
(4)
Krijg je nu deze - zie hieronder - twee inlogopties te zien?
- Persoonlijk Account
- Bedrijfs- of Schoolaccount
Zo ja, kies dan voor de inlogoptie Persoonlijk Account: