SPSS Informatie m.b.t. kwetsbaarheid Log4j >

Office 2013 installatiehulp

Als je na de download en installatie van Office één van de geïnstalleerde Office-programma's opstart wordt het activatiescherm getoond.
Het activatiescherm van Office 2013 vraagt om een e-mailadres. Heel klein onder het e-mail-invulveld staat ‘Voer in plaats hiervan een productcode in’. Kies voor deze optie en klik dit aan om je productcode (de voucher) in te voeren. 

Log in op SURFspot en ga naar 'Mijn SURFspot' en vervolgens naar 'Bestellingen' om je voucher te bekijken.
De voucher ziet er als volgt uit: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
Mocht je de vouchercode niet kunnen vinden dan zoeken wij deze graag voor je op.
Alle licenties van Office 2010, 2011, 2013 en 2016 kun je op één apparaat installeren. 

Als je Office graag over wilt zetten naar een andere computer kun je het beste de Office licentie eerst verwijderen met een Fixit van Microsoft. Na het verwijderen is de licentie weer vrij om te gebruiken op een ander apparaat. Download de Fixit om een licentie van een Windows computer te verwijderen. 
Wil je een licentie van een Apple computer verwijderen sleep de software naar de prullenbak en leeg deze. 

Als je tijdens de herinstallatie de melding krijgt dat je Office licentie reeds in gebruik is genomen of ongeldig is, dan kun je via je Microsoft account je licentie op een apparaat wat je niet meer gebruikt of op een gecrashte computer deactiveren zodat je de licentie weer in gebruik kunt nemen op een ander apparaat.

1. Log in met je Microsoft account (@hotmail.nl/com @live @msn @outlook) bij Microsoft en kies voor aanmelden.
2. Kies voor je eigen profiel rechtsboven. 
3. Kies voor 'Account weergeven'. 
4. Ga naar 'Installatiestatus' 
5. Kies voor 'Installaties beheren' om je af te melden op een apparaat of om je installatie te de-installeren.

Je kunt Office 2013 alleen installaren op een Windows apparaat. Installeer Office 2013 op een computer waar geen andere Office software op aanwezig is. 

De productcode van Microsoft Office wordt soms niet geaccepteerd als er een eerdere versie of een proefversie van de software op je computer staat. Ook wanneer de oude software al verwijderd is, kunnen er nog bestanden overgebleven zijn die voor dit probleem zorgen.

We raden je aan om alle Office-software en restbestanden van je computer te verwijderen met behulp van een Fixit van Microsoft. Download de Fixit.

Zodra je alle restbestanden hebt verwijderd, kun je de software installeren. De installatie volgt zich vanzelf na de downloadlink van de bestelling te hebben geopend. Mochten er toch nog vragen zijn over de stappen van het installatieproces dan horen we dat graag, je kan ons bereiken via e-mail en chat.