Veelgestelde vragen

Leveringswijze & afleveradres

SURFspot is ontwikkeld voor het Nederlandse onderwijs. Je kunt de software die wij aanbieden alleen installeren en activeren als je in Nederland bent. Hardware kun je alleen laten bezorgen in Nederland. 

Heb je een software product besteld, zit je op een Nederlandse onderwijsinstelling, maar heb je geen Nederlands adres dan kun je het adres van de onderwijsinstelling gebruiken. Je ontvangt de downloadgegevens in de mail en in het overzicht bij 'Mijn bestellingen'. 

SURFspot is ontwikkeld voor het Nederlandse Onderwijs, je dient te bevestigen dat je een Nederlands adres hebt. Ook bij het bestellen van een software product dat je per mail ontvangt is het noodzakelijk dat je een Nederlands adres invult tijdens het afronden van je bestelling. 
Wij geven deze gegevens niet aan derden en wij verzenden geen fysieke post. 

Studeer je aan een Nederlandse onderwijsinstelling, maar ben je woonachtig in Belgie of Duitsland, voer dan het adres van de onderwijsinstelling in tijdens het afronden van de bestelling. 

Zonder het opgeven van een Nederlands adres is een bestelling bij SURFspot niet mogelijk. 


Je ontvangt van de leverancier een track-en-trace code in je mail. Afhankelijk van de leverancier is de track-en-trace code afkomstig van PostNL, UPS of DHL. Mocht je de track-en-trace code niet kunnen vinden, kijk dan ook even in je 'ongewenste mail' folder of de mail wellicht daar is binnen gekomen. 

Maatregelen rondom coronavirus Covid-19

There are no faqs for this topic.

Over SURFspot

SURFspot is een not profit ICT-webwinkel met speciale onderwijskorting op software, clouddiensten en hardware. SURFspot is exclusief voor studenten en medewerkers binnen het Nederlands hoger en mbo onderwijs.

Voor en door onderwijs
Alle universiteiten, ruim 25 hogescholen, mbo's en enkele onderzoeksinstellingen zijn aangesloten bij SURFspot. Als jouw school/instelling is aangesloten bij SURFspot, kan je gebruik maken van onze website. SURFspot is een initiatief vanuit SURFmarket en opgericht op verzoek vanuit het hoger onderwijs. Je kan gebruik maken van onze website door in te loggen met de inloggegevens waarmee je ook op je onderwijsinstelling inlogt. Na inlog kan je software en/of hardware aanschaffen via onze website.

Bekijk de lijst met aangesloten instellingen die gebruik kunnen maken van SURFspot om te controleren of jouw instelling is aangesloten bij SURFspot of niet. Deze lijst kan je vinden door op inloggen te klikken op onze website. Je zal dan een instellingen moeten selecteren, daar staan alle aangesloten instellingen bij vermeld.

Onderwijskorting
Via SURFspot kun je tegen lage prijzen software en hardware aanschaffen. Je hebt de keuze uit een ruim assortiment aan artikelen van gerenommeerde leveranciers zoals: Adobe, McAfee, Amac en Microsoft. Welke producten je via ons kan aanschaffen is afhankelijk van de licenties die jouw onderwijsinstelling afneemt via SURFmarket. Voor een hoop producten betaalt de onderwijsinstelling namelijk de licenties al voor een gedeelte of helemaal af. Dit is één van de redenen dat SURFspot producten goedkoper kan aanbieden.

Leveren via SURFspot
Voor ICT-leveranciers is SURFspot het kanaal bij uitstek om hun software, clouddienst of hardware aan te bieden bij medewerkers en studenten in het onderwijs. Naast het feit dat het voor leveranciers van belang is dat studenten en medewerkers tijdens hun opleiding of werkzaamheden op een legale manier gebruik kunnen maken van hun software, biedt SURFspot medewerkers en studenten een centrale plek voor alle producten die ze nodig hebben om hun vak of studie zo goed mogelijk in te vullen.

Promotie
Het team van SURFspot ondersteunt zowel instellingen als leveranciers bij de promotie van de producten en diensten die via de webwinkel SURFspot beschikbaar zijn. Zo verstuurt SURFspot elke twee weken een nieuwsbrief, is er promotiemateriaal beschikbaar en zijn jaarlijks campagnes om producten onder de aandacht te brengen bij (potentiële) gebruikers. Promotiematerialen aanvragen of meer informatie? Stuur dan een e-mail naar samenwerken@surfspot.nl

Wanneer je niet langer als student of medewerker bij je instelling bent aangesloten, kun je geen gebruik meer maken van de webshop SURFspot. De aangeschafte producten kun je natuurlijk wel blijven gebruiken, mits de licentieperiode nog niet is afgelopen. Heb je een productcode en/of downloadlink nodig, mail ons dan via info@surfspot.nl of spreek ons op werkdagen aan op de chat van 13.00 uur tot 15.00 uur. 

Inloggen bij SURFspot doe je met de inloggegevens welke je ook op je hogeschool of universiteit gebruikt. SURFspot beheert de inloggegevens niet zelf, deze zijn in beheer van je onderwijsinstelling. Mocht je deze gegevens niet weten of ervaar je problemen met inloggen, dan raden we je aan om contact op te nemen met de ICT helpdesk van je instelling om je inloggegevens te controleren.

Leveringsproblemen

Software

Een softwarebestelling krijg je binnen 15 minuten in 'Mijn bestellingen' te zien. De bestelstatus veranderd van 'in behandeling' naar 'voltooid'. Je ontvangt een bevestiging van de bestelling in je mail. Zie je geen bevestiging kijk dan eens in de spam inbox, zie je hier ook niets dan horen wij dat graag, vergeet niet je bestelnummer of je e-mailadres te vermelden. 

Mocht de status van je bestelling niet veranderen en je ziet 'in behandeling' blijven staan, dan kan het zijn dat je betaling niet goed is doorgekomen of dat je überhaupt geen betaling hebt afgerond. We raden je aan om contact op te nemen via de e-mail of spreek ons aan op werkdagen op de chat. 

Ook kan het voorkomen dat de betaling is gelukt, maar dat de status van je bestelling toch op 'in behandeling' blijft staan. We kunnen je bestelling met de hand doorzetten als jij ons kunt voorzien van een schermafbeelding van je bankafschrift. Je kunt dit afschrift mailen naar info@surfspot.nl of verzend hem binnen onze chat en we leveren direct je bestelling aan je uit. 

Hardware

Heb je een hardwareproduct besteld, maar heb je geen bestelling ontvangen dan kunnen er een aantal dingen zijn gebeurd. Nadat het product tweemaal bij je thuis is aangeboden als er niemand thuis is wordt het product bij de dichtstbijzijnde PostNL ophaalpunt afgeleverd of is het misschien bij de buren afgeleverd.

Mocht dit niet het geval zijn dan kan het zijn dat de betaling misschien niet goed aan je bestelling is gekoppeld. Helaas kan het voorkomen dat het systeem je betaling niet koppelt aan je bestelling waardoor de leverancier geen signaal ontvangt van de order. Wij storten het aankoopbedrag automatisch aan je terug. 

Je bestelling kan niet verzonden worden naar een adres dat niet bestaat of dat in het buitenland is gevestigd. We raden je aan om een gewoon simpel adres in te vullen zoals kerkstraat 12 en niet een adres van een bedrijfsruimte op de 4de verdieping van een kantoorgebouw, helaas kan het systeem deze gegevens niet goed verwerken. 

Ben je niet zeker van de situatie, neem dat contact met ons op en wij gaan het voor je uitzoeken. 

Nadat het pakket tweemaal bij je thuis is aangeboden en er is niemand thuis wordt het pakket bij de dichtstbijzijnde PostNL ophaalpunt afgeleverd of is het misschien bij de buren afgeleverd. Heb je navraag bij de buren en/of huisgenoten gedaan en geen bevestiging kunnen vinden dat de bestelling is afgeleverd dan is het pakket misschien terug naar de leverancier verzonden. Neem contact op met de klantenservice via de mail of de chat als je meer wilt weten over je pakket, wij zoeken het graag voor je uit.

Het kan gebeuren dat het product dat jij hebt besteld niet op voorraad is waardoor de levering vertraagd kan zijn. Wij proberen je zo snel mogelijk van de vertraging op de hoogte te stellen. Je bent in de vertraagde periode vrij om de bestelling te annuleren. Wil je de bestelling annuleren dan kun je dat ons laten weten via de mail. 
Heb je meer vragen over de levering van je bestelling neem dan contact met onze klantenservice op via de mail of op werkdagen via de chat.

Garantie Dustin

Er geldt een garantietermijn van 2 jaar. Stuur een e-mail naar retouren@surfspot.nl met zoveel mogelijk informatie over het defect. Wij doen dan een reparatiemelding bij Dustin en sturen je de retourinstructies.

Er geldt een garantietermijn van 2 jaar. De garantie loopt via Dustin.   

Feedback & samenwerking

We proberen de website up-to-date te houden, maar het kan voorkomen dat wij ergens overheen hebben gekeken of iets zijn vergeten te vermelden. Het kan voorkomen dat jij een fout hebt ontdekt op de website. Misschien zie je een verkeerde afbeelding of tekst bij een product staan, of zie je verouderde informatie op de website. 

Je kunt je fout naar info@surfspot.nl sturen, wij komen binnen 24 uur terug op je feedback. We proberen je suggesties of de fouten zo snel mogelijk aan te passen. 

Het kan ook zijn dat je geen fout hebt gezien, maar je wel een suggesties voor ons hebt. Zo horen we het graag als je een product mist in het assortiment dat wij op het moment aanbieden. We hebben hier een formulier voor aangemaakt. Bij voldoende verzoeken zullen wij proberen het product zo snel mogelijk op te nemen in het assortiment. Helaas kunnen wij niet aan alle verzoeken voldoen, ook de onderwijsinstelling en de producent dient akkoord te gaan met de overeenkomst die wij af moeten sluiten om het product op te nemen in het assortiment. 

Misschien mis je een antwoord op een veelgestelde vraag? We horen graag wat jij graag zou willen weten en waar jij ondersteuning bij zou willen hebben die wij beschikbaar voor je kunnen stellen op de website. We hopen dat wij met jouw feedback onze bezoekers sneller en efficiënter kunnen helpen. Je kunt je feedback over de klantenservicepagina verzenden naar feedback@surfspot.nl Bedankt voor je tijd!

 

Wil je promotiemateriaal van SURFspot aanvragen? Stuur een mail naar actie@surfspot.nl.

Vermeld in de mail de volgende gegevens:

Wat wil je ontvangen? A2 posters, A5 flyers, stickers of pennen?
Om welke aantallen gaat het? Is Nederlands materiaal goed of liever een mix met Engels?
Wat is het doel van de promotie? Waar komt het te hangen?
En naar welk adres mag het? 

Status bestelling

Een software bestelling krijg je binnen 15 minuten in bij 'Mijn bestellingen' te zien. De bestelstatus veranderd van 'in behandeling' naar 'voltooid'. Je ontvangt een bevestiging van de bestelling in je mail. Zie je geen bevestiging kijk dan eens in de spam inbox, zie je hier ook niets dan horen wij dat graag, vergeet niet je bestelnummer of je e-mailadres te vermelden. 

Mocht je bestelling niet veranderen en als 'in behandeling' blijven staan dan kan het zijn dat je betaling niet goed is doorgekomen of dat je überhaupt geen betaling hebt gedaan. We raden je aan om contact met ons op te nemen via de e-mail of spreek ons aan op werkdagen op de chat. 

Het kan ook voorkomen dat de betaling is gelukt, maar dat de status van je bestelling op 'in behandeling' blijft staan. We kunnen je bestelling met de hand doorzetten als jij ons kunt voorzien van een schermafbeelding van de afschrift. Je kunt dit afschrift mailen naar info@surfspot.nl of verzend hem binnen onze chat en we leveren direct je bestelling aan je uit. 


Staat er achter je bestelling de status 'In afwachting van betaling' dan is de betaling voor het product niet goed doorgekomen. Het is niet mogelijk om deze betaling nog te voltooien. Je kunt de bestelling door één van onze medewerkers laten annuleren, we kunnen de bestelling helaas niet verwijderen uit het overzicht. 

Nadat het product door ons is geannuleerd kun je het product nogmaals bestellen. 

Het kan voorkomen dat de betaling is gelukt, maar dat de status van je bestelling toch op 'in behandeling' of 'wacht op betaling' blijft staan. Je betaling is helaas niet gekoppeld aan de bestelling waardoor deze niet uitgeleverd kan worden. 

We kunnen je bestelling met de hand doorzetten als jij ons kunt voorzien van een schermafbeelding van de betalingsafschrift. Je kunt dit afschrift door mailen naar 
info@surfspot.nl of verzend hem binnen onze chat en we leveren direct je bestelling aan je uit. 

Retouren Dustin

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen. Hierbij geldt de voorwaarde dat geleverde artikelen in ongeschonden staat verkeren, compleet zijn en in de originele verpakking zitten.

Stuur een e-mail naar retouren@surfspot.nl met de reden waarom je het product wilt retouren. Wij doen dan een retourmelding bij Dustin en sturen je de retourinstructies.  

Binnen 14 dagen kun je de bestelling kosteloos retourneren. Hierbij geldt de voorwaarde dat geleverde artikelen in ongeschonden staat verkeren, compleet zijn en in de originele verpakking zitten.

Betaalmethodes

Tijdens het afrekenen van een bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Klik tijdens dit proces op de iDEAL-betaalknop en selecteer jouw bank. Vervolgens word je doorgeleid naar de betaalomgeving van je eigen bank om de betaling af te ronden. Je wordt door jouw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven. Na betaling leveren we de bestelling uit. Meer informatie vind je hier.

Let op! Onderbreek het betaalproces niet of stap niet te vroeg uit het betaalproces. Mocht je dit doen, dan zal de betaling niet worden gekoppeld aan je bestelling. Wij kunnen je bestelling dan niet aan je uitleveren.

Wij bieden op SURFspot de mogelijkheid om met een creditcard te betalen. SURFspot accepteert MasterCard en Visa Card. Mocht je een product willen retourneren dat betaald is met een creditcard dan storten wij het bedrag terug op de creditcard waarmee het betaald is. Het is niet mogelijk om het betaalde bedrag op een andere rekening terug te boeken.

Bij SURFspot kun je op de volgende manieren je bestelling betalen: 

  • iDEAL
  • Paypal
  • Creditcard
  • Credits

 

iDEAL
Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer jouw bank. Vervolgens word je doorgeleid naar jouw eigen bank waar de betaalopdracht klaar staat. Je wordt door jouw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van jouw betaalrekening afgeschreven. Vervolgens leveren we jouw bestelling uit. Meer informatie vind je op http://www.ideal-betalen.nl.

Let op dat je niet te vroeg uit het betaalproces stapt, je betaling wordt dan niet gekoppeld aan je bestelling en kunnen wij je bestelling niet aan je uitleveren. Ook is het niet mogelijk om een stap of een pagina terug te gaan in het betaalproces. 

 

PayPal 
Wil je met PayPal bij ons betalen let er dan op dat je voldoende saldo op je account hebt staan en je voor een directe betaling kiest. Als je een uitgestelde betaling uitzet kan het tot 10 werkdagen duren voordat wij je betaling binnen hebben en het product kunnen versturen.

Een uitgestelde bankbetaling wordt in de volgende situaties verstuurd:

  • Je bankrekening is bevestigd, maar dit is uw eerste betaling via uw bankrekening.
  • Je bankrekening is bevestigd, maar uw PayPal-saldo is negatief of u had een negatief saldo.
  • PayPal’s interne beveiligingssysteem bepaalt dat de betaling als uitgestelde bankbetaling wordt verstuurd.

Hoe kan ik een uitgestelde bankbetaling voorkomen?

Door eerst geld aan je PayPal-saldo toe te voegen, voorkomt je een uitgestelde bankbetaling. Je kunt geld aan je saldo toevoegen via www.paypal-opwaarderen.nl (binnen 5 minuten bijgeschreven) of via je bankrekening (binnen 1 tot 2 werkdagen bijgeschreven).

Kijk voor meer informatie op de website van PayPal.

 

Creditcard
Het is ook mogelijk om bestellingen met een creditcard af te rekenen. SURFspot accepteert MasterCard en Visa Card.

 

Credits 
Je kunt credits invullen bij de stap 'betalen'. SURFspot verrekent het bedrag dan gelijk. Mocht je een bestelling annuleren of retourneren die betaald is met credits dan worden deze bij het retourproces weer terug op je SURFspot account gestort. Credits zijn alleen beschikbaar voor de instellingen die hiervoor in aanmerking komen, de medewerkers van deze instellingen zijn hiervan op de hoogte gesteld. 

 

Gaat een betaling niet goed en staat je bestelling nu als 'in behandeling' of als 'geannuleerd' in je besteloverzicht en zie je als je het product opnieuw wilt bestellen de melding 'al aangeschaft'? Mail ons dan of spreek ons aan op de chat, we kunnen deze bestelling voor je annuleren in het systeem zodat je weer een nieuwe bestelling kunt plaatsen. 

 

Is het mogelijk om op rekening te bestellen?
Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt bij SURFspot betalen met iDEAL, Creditcard, PayPal of Credits.

 

Wat zijn de IBAN en BIC van SURFspot?
Als je een betaling van een buitenlandse rekening naar SURFspot wilt doen, heb je het IBAN- en BIC-codes nodig.

IBAN: NL97 RABO 0379 8874 60
BIC: RABONL2U

De Microsoft 365 licentie

In het Microsoft 365 pakket is geen OneDrive inbegrepen.

Microsoft 365 bezit een jaarlicentie. Na één jaar kun je geen gebruik meer maken van de Office licentie, mocht je weer met de licentie willen werken dan raden we je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen. 

Studenten vinden het product  hier. 

Medewerkers vinden het product  hier. 

Tip: kijk eerst of jouw instelling momenteel nog Microsoft 365 via ons levert, want recentelijk zijn een aantal instellingen overgegaan op het uitleveren van Microsoft 365 via een eigen portaal. Klik hier voor een overzicht.

Heb je in het verleden Microsoft 365 aangeschaft en wilde je de downloadlink van je originele bestelling weer gebruiken? Dan kom je uit op deze klantenservicepagina. 

De downloadlink van de originele bestelling is niet meer actief. Je hebt de downloadlink gebruikt om een Microsoft 365 account aan te maken. Zit je nog binnen de licentieperiode van één jaar dan kun je dit account gebruiken om Office weer te installeren. Je kunt Office installeren vanuit de Microsoft 365 portal. 

Je gebruikersnaam eindigt op @edu.surfspot.nl 
Mocht je het bijbehorende wachtwoord niet meer weten dan horen wij dat graag zodat wij je een nieuw tijdelijk wachtwoord kunnen toesturen. 

Let op je kunt niet met je eigen e-mailadres of het e-mailadres van je instelling gebruiken om Microsoft 365 te installeren. 

Is het langer dan een jaar geleden dat jij de licentie hebt aangeschaft dan is deze verlopen en kun je een nieuwe licentie aanschaffen als je weer gebruik wilt maken van Microsoft 365. 

Studenten vinden het product hier. 

Medewerkers vinden het product hier. 

Leveringen Dustin

Je kunt alleen bij SURFspot bestellen met een Nederlands adres.  

Op de dag van verzending ontvang je van Dustin een e-mail met daarin een track & trace code.

Daar lees je waar je zending zich bevindt, en wanneer je de bezorger kunt verwachten. 

IBM SPSS Statistics installatiehulp

De downloadlink en licentiecode die je nodig hebt voor de installatie kun je terugvinden binnen je SURFspot besteloverzicht. Je kunt SPSS installeren via de stappen uit onze handleiding. Alle SPSS-handleidingen zijn te vinden op onze handleidingen-pagina, onder de letter "I", van "IBM SPSS Statistics". 

Je ontvangt bij de bestelling van IBM SPSS Statistics een licentiecode die tweemaal te activeren is. Je kunt je licentiecode dus ook gebruiken voor het activeren van een tweede installatie. Voor het installeren kun je de downloadlink uit je SURFspot besteloverzicht gebruiken.

Je kunt jouw licentie voor SPSS verlengen door een ‘serienummer voor verlenging’ aan te schaffen. Je kunt de nieuwe licentiecode vervolgens activeren binnen de ‘License Authorization Wizard'. Deze licentie is weer een jaar geldig. Check van tevoren of de versie van SPSS die je wilt verlengen nog wordt ondersteund door de systeemversie die je gebruikt. Deze informatie kun je terugvinden op de productpagina onder ‘Systeemvereisten’.

Factuur

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Je kunt op SURFspot zelf een btw-specificatie van je bestelling opvragen. Deze specificatie kun je gebruiken als factuur. Log in bij SURFspot, ga naar ‘Mijn SURFspot’ en kies voor de optie ‘Mijn bestellingen’. Hier vind je de optie ‘Facturen’. Kies nu voor opslaan of printen. Als je de factuur niet kan vinden dan kan je mailen naar info@surfspot.nl zodat wij je kunnen voorzien van de juiste factuur. 

Bij SURFspot kun je alleen het gehele bedrag voor de licentieperiode direct betalen, ook hardware producten kun je alleen in één keer betalen. Het is niet mogelijk om op factuur te betalen, ook niet via de onderwijsinstelling, onze excuses voor het ongemak.

Licentieperiodes

Je kunt de licentieperiode van elke software product op de productpagina terugvinden. 

     Licentieperiode

Het is niet mogelijk om een softwareproduct vaker te bestellen dan één keer per licentieperiode. De licentieperiode van een softwareproduct kun je terugvinden bij de aanvullende informatie op de productpagina. Staat er 'Al aangeschaft'  bij een product dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn: 

  1. Je zit voor het product dat je wilt bestellen nog in de licentieperiode. Als de licentieperiode is afgelopen kun je het product opnieuw bestellen. 
  2. Je hebt het product nog nooit besteld en toch zie je de melding staan? Het kan zijn dat je in het verleden een keer het product hebt geprobeerd te bestellen, maar je hebt de bestelling nooit afgerond. We raden je aan om ons te mailen of spreek ons aan op de chat om deze bestelling te annuleren voor je zodat je weer een nieuwe bestelling kunt plaatsen. 

Je licentieperiode loopt automatisch af, SURFspot verkoopt geen abonnementen. Alleen bij onze SPSS licenties en onze Adobe Creative Cloud licenties is het mogelijk om deze te verlengen. 

Je kunt voor deze producten een nieuwe code aanschaffen. Voor Adobe Creative Cloud bestel je een nieuw pakket en wissel je alleen de vouchercode in op je huidige Adobe ID. 
Om SPSS te verlengen kun je voor nog geen €3,- een los serienummer voor verlenging aanschaffen. 

Alle overige producten die wij aanbieden kun je niet verlengen, je dient de oude software van de computer te verwijderen en de nieuwe licentie opnieuw te installeren. 

Retouren Switch

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen. Stuur een e-mail naar retouren@surfspot.nl met de reden waarom je het product wilt retouren. Wij doen dan een retourmelding bij Switch en sturen je de retourinstructies.   


Binnen 14 dagen kun je de bestelling kosteloos retourneren. Hierbij geldt de voorwaarde dat geleverde artikelen in ongeschonden staat verkeren, compleet zijn en in de originele verpakking zitten.


IBM SPSS Statistics licentiecode

Je kunt de benodigde code in het overzicht bij 'Bestellingen' vinden. Log in op SURFspot, ga naar 'Mijn SURFspot' en vervolgens naar 'Bestellingen'. Kies voor 'Toon licentie code'. 

licentiecode

Je voert de licentiecode van IBM SPSS Statistiscs in de SPSS License Wizard in om de software te activeren. 

1. Start de ‘License Authorization Wizard’ door het license authorization wizard icoon aan te klikken in de SPSS application folder.
2. Wanneer daarom gevraagd wordt, kies voor ‘License my product now’.
3. Voer de code in en bevestig. 

Lukt het niet? Ga dan via Start/Finder naar IBM SPSS en klik dan de applicatie 'License Authorization Wizard' aan. Je kunt ook de zoekterm 'SPSS License Wizard' gebruiken in de zoekbalk bij Start/het Windows logo als je op een Windows computer werkt of in Spotlight (Cmd+spatie) als je op een Mac werkt.

Meer informatie over het installeren en activeren van IBM SPSS Statistics vind je hier.

Krijg je tijdens het invoeren van de licentiecode de melding te zien dat de code niet overeenkomst met de versie van SPSS Statistics die op de computer staat, dan heb je waarschijnlijk een licentiecode aangeschaft voor een andere versie van SPSS Statistics. 

Je kunt alleen een serienummer voor verlenging aanschaffen als deze dezelfde versie betreft van SPSS Statistics die je op de computer hebt staan. Je kunt bijvoorbeeld een serienummer voor verlenging van SPSS 25 alleen gebruiken als je SPSS Statistics 25 op de computer hebt staan. Ditzelfde geldt voor alle versies van SPSS. 

Betaalproblemen

Een software bestelling kun je in het besteloverzicht terugzien. De bestelstatus veranderd van 'in behandeling' naar 'voltooid' binnen 15 minuten. Mocht je bestelling niet veranderen en als 'in behandeling' blijven staan dan kan het zijn dat je betaling niet goed is doorgekomen of dat je überhaupt geen betaling hebt gedaan. We raden je aan om contact met ons op te nemen via de e-mail of spreek ons aan op werkdagen op de chat. 

Je bestelling wordt automatisch geannuleerd als er geen betaling is gekoppeld aan de bestelling. Als de betaling mislukt is kun je direct een nieuwe bestelling plaatsen en deze afronden. 
Heb je betaald, maar is de bestelling geannuleerd dan zien wij graag ene afbeelding van je afschrift tegemoet via de chat of de e-mail, wij zullen het aankoopbedrag binnen 1 week aan je terugstorten. Helaas is het voor ons niet mogelijk om een geannuleerde bestelling nog uit te leveren.

Het is helaas niet mogelijk om een betaling af te ronden als de betaling niet goed is doorgekomen. 
We willen je vragen om direct contact met de klantenservice op te nemen, zodat wij je bestelling kunnen annuleren. Na de annulering kun je het product nogmaals bestellen. 


Credits

Mocht je credits hebben ontvangen van je onderwijsinstelling dan kun je deze terugvinden in 'Mijn SURFspot'. Kies voor 'Mijn SURFspot' en je komt uit op de overzichtspagina van je SURFspot account. 

Naast je recente aankopen kun je hier ook het aantal credits zien staan. Je vind de credits direct onder het logo van je onderwijsinstelling. 

Credits

Je kunt de credits opsparen tot 31 december 2024. Als je de credits wilt inwisselen, moet dit dus voor 31 december 2024 middernacht gebeuren.

Alleen medewerkers van onderwijsinstellingen die een overkomst hebben afgesloten met SURFmarket hebben recht op credits. Alle medewerkers worden vanuit de onderwijsinstelling geinformeerd over de credits. Op het moment kunnen alleen medewerkers van de Universiteit van Amsterdan gebruik maken van credits.

IBM SPSS Statistics oplossingen

Als jij deze foutmelding te zien krijgt, betekent dit dat je de installatiemap niet of niet volledig hebt uitgepakt. Het bestand om mee te installeren zit verpakt in een ingepakt bestand. Deze zul je dus moeten uitpakken alvorens je deze kunt installeren.

We raden je aan hiervoor gebruik te maken van het programma Winrar, dat je gratis kunt downloaden via www.winrar.com. Deze stappen staan ook uitgelegd in de installatiehandleiding/ We raden je aan deze stappen te volgen.

Via  deze link  vind je de installatiehandleidingen.

Als je deze melding krijgt betekent dit dat je nog de licentiecode moet invoeren. Je kunt dit doen naar via Spotlight (Cmd+spatie) te zoeken naar 'License Authorization Wizard´. In dit programma kun je vervolgens je verkregen licentie invoeren.

Mocht dit niet lukken, dan raden we je aan het programma eens helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. 

 

Krijg je tijdens het invoeren van de licentiecode de error 7002 te zien dan willen we je vragen om naar de onderstaande oorzaken en geboden oplossingen van IBM en Hearne te kijken. Mocht je na de stappen uit te hebben gevoerd nog steeds tegen problemen aanlopen vraag dan de klantenservice via de mail of de chat om hulp. 

IBM: https://developer.ibm.com/answers/questions/240719/error-7002-what-else-to-do-when-system-datetime-ar.html

Hearne: http://www.hearne.software/SPSS-FAQ/I-receive-a-SPSS-licensing-error 

Garantie Switch

Er geldt een garantietermijn van 2 jaar. Stuur een e-mail naar retouren@surfspot.nl met zoveel mogelijk informatie over het defect. Wij doen dan een reparatiemelding bij Switch en sturen je de retourinstructies.


Er geldt een garantietermijn van 2 jaar. De garantie loopt via Switch. 


Bestelling retourneren

Het is helaas niet mogelijk om een download of cloud bestelling te annuleren of om te ruilen. 

Dit is namelijk om de volgende reden: Je hebt tijdens je aankoop de volgende voorwaarden geaccepteerd, hierbij geef je aan dat je afziet van het recht op ontbinding: "Ik geef toestemming voor directe levering van de (cloud)dienst(en). Mijn recht op ontbinding van de koop vervalt (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden)" 

Daarnaast kunnen wij in het geval van deze download niet nagaan of het product in gebruik is genomen. We hopen dat je daarom begrijpt dat het niet langer mogelijk is de bestelling te annuleren of te wijzigen. Je kunt meer informatie vinden in  de algemene voorwaarden.

Inloggen op SURFspot

Ontvang je één van de onderstaande foutmeldingen? 

'Onbekende rol' 

'Type niet toegestaan' 

We willen je vragen om in te loggen op https://profile.surfconext.nl/my-profile

Je ziet nu jouw persoonlijke inloggegevens die SURFspot van je instelling ontvangt.
Bij het veld “affiliation” moet de waarde “student” of “employee” staan. Staat er ergens in de velden 'affiliation none' dan dien je contact op te nemen met de ICT helpdesk van je onderwijsinstelling. 

Staat er bij de regel Entitlement/Recht de waarde 'None' dan dien je ook contact op te nemen met de ICT helpdesk zodat de helpdesk deze waarde voor je kan aanpassen. Om de gehele regel te zien dien je de regel te kopiëren en te plakken in een leeg veld of in een notitieblok. 


Office 2013 installatiehulp

Als je na de download en installatie van Office één van de geïnstalleerde Office-programma's opstart wordt het activatiescherm getoond.
Het activatiescherm van Office 2013 vraagt om een e-mailadres. Heel klein onder het e-mail-invulveld staat ‘Voer in plaats hiervan een productcode in’. Kies voor deze optie en klik dit aan om je productcode (de voucher) in te voeren. 

Log in op SURFspot en ga naar 'Mijn SURFspot' en vervolgens naar 'Bestellingen' om je voucher te bekijken.
De voucher ziet er als volgt uit: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
Mocht je de vouchercode niet kunnen vinden dan zoeken wij deze graag voor je op.

Alle licenties van Office 2010, 2011, 2013 en 2016 kun je op één apparaat installeren. 

Als je Office graag over wilt zetten naar een andere computer kun je het beste de Office licentie eerst verwijderen met een Fixit van Microsoft. Na het verwijderen is de licentie weer vrij om te gebruiken op een ander apparaat. Download de Fixit om een licentie van een Windows computer te verwijderen. 
Wil je een licentie van een Apple computer verwijderen sleep de software naar de prullenbak en leeg deze. 

Als je tijdens de herinstallatie de melding krijgt dat je Office licentie reeds in gebruik is genomen of ongeldig is, dan kun je via je Microsoft account je licentie op een apparaat wat je niet meer gebruikt of op een gecrashte computer deactiveren zodat je de licentie weer in gebruik kunt nemen op een ander apparaat.

1. Log in met je Microsoft account (@hotmail.nl/com @live @msn @outlook) bij Microsoft en kies voor aanmelden.
2. Kies voor je eigen profiel rechtsboven. 
3. Kies voor 'Account weergeven'. 
4. Ga naar 'Installatiestatus' 
5. Kies voor 'Installaties beheren' om je af te melden op een apparaat of om je installatie te de-installeren.

Je kunt Office 2013 alleen installaren op een Windows apparaat. Installeer Office 2013 op een computer waar geen andere Office software op aanwezig is. 

De productcode van Microsoft Office wordt soms niet geaccepteerd als er een eerdere versie of een proefversie van de software op je computer staat. Ook wanneer de oude software al verwijderd is, kunnen er nog bestanden overgebleven zijn die voor dit probleem zorgen.

We raden je aan om alle Office-software en restbestanden van je computer te verwijderen met behulp van een Fixit van Microsoft. Download de Fixit.

Zodra je alle restbestanden hebt verwijderd, kun je de software installeren. De installatie volgt zich vanzelf na de downloadlink van de bestelling te hebben geopend. Mochten er toch nog vragen zijn over de stappen van het installatieproces dan horen we dat graag, je kan ons bereiken via e-mail en chat. 

Leveringen Switch

Helaas gebeurt het steeds vaker dat Apple MacBooks, Apple iMacs en Apple iPads vertraagd zijn. Doordat de wereldwijde vraag naar computerchips groter is dan het aanbod, zijn de Apple iPads en MacBooks zeer slecht leverbaar. De levertijden bij deze producten zijn indicatief. Levertijden kunnen dus afwijken van wat er bij het product staat vermeld. Onze excuses hiervoor. In samenwerking met onze leverancier Switch proberen we je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de meest actuele levertijden. FAQ levering Apple producten: https://www.surfspot.nl/apple-levering

Je kunt alleen bij SURFspot bestellen met een Nederlands adres.    


Op de dag van verzending ontvang je van Switch een e-mail met daarin een track & trace code.

Daar lees je waar je zending zich bevindt, en wanneer je de bezorger kunt verwachten.


Verkeerde bestelling geplaatst?

Softwarebestellingen kunnen niet geruild of geretourneerd worden. Je hebt tijdens je aankoop de volgende voorwaarden geaccepteerd, hierbij geef je aan dat je afziet van het recht op ontbinding: 

"Ik geef toestemming voor directe levering van de (cloud)dienst(en). Mijn recht op ontbinding van de koop vervalt (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden)"


Wil je een hardwarebestelling annuleren die je net hebt geplaatst dan horen wij dit graag zo snel mogelijk, wij kunnen de bestelling dan nog annuleren voordat deze door de leverancier wordt verzonden. 

Het is niet mogelijk om een softwarebestelling te retourneren of te ruilen. Tijdens de aanschaf ga je akkoord met de algemene voorwaarden en geef je het recht tot ontbinding van de koop op: 

"Ik geef toestemming voor directe levering van de (cloud)dienst(en). Mijn recht op ontbinding van de koop vervalt (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden)"

We kunnen softwareproducten niet controleren op gebruik of deactiveren om gebruik in de toekomst te voorkomen. 


Refurbished & remarketed

Remarketed devices zijn producten die in complete en originele staat teruggestuurd of teruggebracht zijn. Deze remarketed devices komen voort uit onder meer geannuleerde orders, retouren en voorraadoverschotten. De remarketed devices bevatten geen schade en zijn in perfecte technische conditie.

Microsoft 365 installatiehulp

Microsoft 365 is ontwikkeld voor medewerkers en studenten die verbonden zijn aan een Nederlandse onderwijsinstelling. Om de software te activeren dien je de installatie binnen de Nederlandse grenzen te voltooien. Wil je na de activatie van de software in Nederland de licentie gebruiken in het buitenland dan is dit wel mogelijk.

Om gebruik te blijven maken van Microsoft 365 heb je ieder jaar een nieuwe jaarlicentie nodig. Je kunt een nieuwe licentie bestellen via onze website, voor het activeren van je licentie kun je vervolgens de stappen op pagina 8 van onze installatiehandleiding volgen. Het verlengen van je licentie betekent in de praktijk dat je het Microsoft 365 pakket opnieuw zult moeten installeren. Bekijk allereerst deze lijst om te zien of je Microsoft 365 voor € 3,99 via SURFspot, of via jouw eigen instelling kunt bestellen.

Je ontvangt bij de bestelling van Microsoft 365 twee e-mails met daarin, apart vermeld, je gebruikersnaam, deze eindigt op @edu.surfspot.nl, en je tijdelijke wachtwoord. Mocht je geen gegevens zien dan raden we je aan om ook de map 'ongewenste mail' te bekijken. 

Inloggen gaat via de portal, https://login.microsoftonline.com/ Na ingelogt te zijn kun je de installatie starten, rechtboven staat 'Installeer Office'. 

Kun je niet inloggen? Let op dat je alleen het tijdelijke nieuwe wachtwoord uit de mail van SURFspot gebruikt en de gebruikersnaam die eindigt op @edu.surfspot.nl. Je kunt niet inloggen met een privé e-mailadres of een instellingse-mailadres. 

Heb je problemen met inloggen log dan voor de zekerheid in via een privévenster (incognitovenster).
 
Mocht je niet in kunnen loggen, stuur ons dan een e-mail of spreek ons aan op de chat. Vergeet niet je gebruikersnaam te vermelden. Wij zullen je account resetten en je een nieuw wachtwoord toesturen zodat je weer kunt inloggen om de download te starten.

Retourvoorwaarden

Tijdens je aankoop ga je akkoord met de volgende voorwaarden, hierbij geef je aan dat je afziet van het recht op ontbinding:
"Ik geef toestemming voor directe levering van de (cloud)dienst(en). Mijn recht op ontbinding van de koop vervalt (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden)"

Lees onze algemene voorwaarden in PDF

Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van SURFmarket 
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van SURFmarket bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16- Aansprakelijkheid
Artikel 17 - Klachtenregeling
Artikel 18 - Geschillen
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen



Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door SURFmarket worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en SURFmarket;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument:de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
Dag: kalenderdag;
Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of SURFmarket in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
SURFmarket B.V.: houder van de SURFspot waarop producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten worden aangeboden;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen SURFmarket en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en SURFmarket gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van SURFmarket

SURFmarket B.V. 
KvK-nummer: 30099300
BTW: NL 8004.51.442.B01 

Vestigings- & bezoekadres:
Moreelsepark 48
3511 EP Utrecht
Bereikbaarheid:
Facebook: facebook.com/surfspotnl 
Twitter: twitter.com/surfspotnl
E-mail: info@SURFspot.nl 
Maandag - vrijdag: 09.00 - 17.00 uur (niet in het weekend en feestdagen)

Artikel 3 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van SURFmarket en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen SURFmarket en consument. 
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal SURFmarket voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij SURFmarket zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. 
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als SURFmarket gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden SURFmarket niet.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. 


Artikel 5 - De overeenkomst
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt SURFmarket onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door SURFmarket is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. 
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft SURFmarket passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal SURFmarket daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. 
SURFmarket kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien SURFmarket op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. 
SURFmarket zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: 
het bezoekadres van de vestiging van SURFmarket waar de consument met klachten terecht kan
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij producten:
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. SURFmarket mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. 
De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. SURFmarket mag, mits zij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen. 
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
Indien SURFmarket de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd. 
Indien SURFmarket de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als SURFmarket hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan SURFmarket. 
Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) SURFmarket. Dit hoeft niet als SURFmarket heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken. 
De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door SURFmarket verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als SURFmarket niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als SURFmarket aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten indien:
a. SURFmarket de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of; 
b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst tijdens de bedenktijd heeft verzocht. 
De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
c. SURFmarket heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
8. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van SURFmarket bij herroeping
Als SURFmarket de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt zij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
SURFmarket vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door SURFmarket in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument haar de herroeping meldt. Tenzij SURFmarket aanbiedt het product zelf af te halen, mag zij wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. 
SURFmarket gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft SURFmarket de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
SURFmarket kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als SURFmarket dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra SURFmarket de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als: 
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan SURFmarket producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar SURFmarket geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien SURFmarket dit bedongen heeft en: 
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
SURFmarket staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat SURFmarket er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. 
Een door SURFmarket, haar toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover SURFmarket kan doen gelden indien SURFmarket is tekortgeschoten in de nakoming van haar deel van de overeenkomst. 
Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van SURFmarket, haar toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval zij is tekortgeschoten in de nakoming van haar deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering
SURFmarket zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan SURFmarket kenbaar heeft gemaakt. SURFspot levert alleen in Nederland.
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal SURFmarket geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 5 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 5 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. 
Na ontbinding conform het vorige lid zal SURFmarket het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen. 
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij SURFmarket tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan SURFmarket bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Doet zich een dergelijke situatie voor dan zal consument de door SURFmarket voorgeschreven handelswijze naleven. 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als SURFmarket voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling
Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan SURFmarket te melden. 
Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door SURFmarket is gewezen op de te late betaling en SURFmarket de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is SURFmarket gerechtigd de door haar gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. SURFmarket kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages. 

Artikel 16 – Aansprakelijkheid
SURFmarket is aansprakelijk voor schade die is ontstaan door een aan SURFmarket toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een op haar rustende verplichting uit hoofde van de overeenkomst. 
De totale aansprakelijkheid van SURFmarket zal niet meer bedragen dan de waarde van het aangeschafte product, de dienst of de contractwaarde van de dienst, per aanspraak.
SURFmarket is niet aansprakelijk voor gevolgschade, waaronder maar niet beperkt tot, bedrijfsschade en/of schade wegens bedrijfsstagnatie, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill of tijdsverlies van het management. 
SURFmarket is evenmin aansprakelijk voor door de consument geleden schade in de volgende gevallen: 
schades die (mede) het gevolg zijn van het tekortschieten van consument, waaronder begrepen het verstrekken van onjuiste of onvolledige informatie;
verlies of beschadiging van gegevens (en eventuele vermindering van de bruikbaarheid of de waarde die ontstaat als gevolg daarvan);
iedere vorm van schade veroorzaakt door producten en/of programma's die door SURFmarket, al dan niet voor demonstratie- of testdoeleinden, gratis ter beschikking zijn gesteld;
gebruikelijke en te verwachten slijtage en/of achteruitgang van het aangeschafte product;
iedere vorm van schade door het niet / niet tijdig activeren van licentiecodes / downloadlinks;
eventuele typ-, druk- of zetfouten.
De hierboven onder 16.2 tot en met 16.4 beschreven beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid van SURFmarket gelden niet indien de schade is veroorzaakt door opzettelijk of bewust roekeloos handelen van SURFmarket of haar ondergeschikten en hulppersonen.
SURFmarket is, onverminderd het overige in deze overeenkomst bepaalde, niet gehouden tot vergoeding van schade als deze schade niet binnen redelijke termijn na het moment waarop deze is ontdekt of redelijkerwijs had behoren te worden ontdekt, schriftelijk aan SURFmarket is gemeld.

Artikel 17 - Klachtenregeling
SURFmarket werkt momenteel aan een klachtenregeling. In geval van klachten kan een consument contact met SURFmarket opnemen via de in artikel 2 genoemde contactgegevens.

Artikel 18 - Geschillen
Op overeenkomsten tussen SURFmarket en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Contact met SURFspot

Wij zijn maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur bereikbaar via de chat. De chatbutton verschijnt dan rechtsonder op iedere pagina.

SURFspot is niet telefonisch te bereiken. Wij willen graag de prijs van de producten voor jou zo goedkoop mogelijk houden. Telefonische support kost ons een hoop geld en dat zouden we dan moeten doorbereken aan jou. Omdat we van mening zijn dat we jou de beste service kunnen geven via chat en e-mail hebben we ervoor gekozen om geen telefonische support aan te bieden. We snappen dat dit soms prettig zou zijn, dus hierbij onze excuses voor het ongemak.

SURFspot is bereikbaar via info@surfspot.nl Wij proberen je mail op werkdagen binnen 24 uur in behandeling te nemen.

Software bestelling

De downloadlinks die wij met onze softwarebestellingen meesturen zijn 30 dagen geldig. Mocht deze link verlopen zijn dan kun je ons mailen op info@surfspot.nl of aanspreken op de chat voor een nieuwe downloadlink. Vermeld in deze mail of chat het bestelnummer van je bestelling, op die manier kunnen we je zo snel mogelijk voorzien van een nieuwe downloadlink.

Nadat SURFspot jouw betaling voor het te downloaden product heeft ontvangen, krijg je van ons een mail met daarin een rechtstreekse downloadlink en product code of een link naar een Cloud omgeving waar je het product kan registreren en downloaden.

  1. De benodigde downloadgegevens worden opgeslagen bij 'Mijn bestellingen' op SURFspot. Log in bij SURFspot, ga naar ‘Mijn SURFspot’ (bovenaan de pagina) en kies voor de optie ‘Mijn bestellingen’. 
  2. Je ontvangt een e-mail met downloadinstructies. Deze e-mail is afkomstig van de leverancier van de software of van SURFspot zelf.
Je ontvangt de download doorgaans binnen 15 minuten. Mocht je na een uur nog niks hebben ontvangen dan horen we dat graag zodat wij de status van je bestelling kunnen controleren.

Bedenktermijn

Het is niet mogelijk om een softwareproduct te retourneren, voor meer informatie kun je kijken bij de vraag 'Kan ik mijn software bestelling retourneren?'.

Voor hardware geldt een bedenktijd van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op het moment dat je het artikel hebt ontvangen. Het geldt alleen voor producten die ongeopend zijn, in originele en ongeschonden staat. Wil je een hardware product retourneren dan kun je direct contact opnemen met onze hardware leveranciers.


Bestelling downloaden

De gegevens van je downloadbestelling komen in de bevestigingsmail te staan en in het overzicht bij 'Mijn bestellingen', vanuit beiden locaties kun je de download starten. De bevestigingsmail met de gegevens van je bestelling zijn verstuurd naar het e-mailadres dat jij bij de betaling hebt opgegeven. Mocht je de mail niet kunnen vinden bekijk dan eerst de map 'ongewenst' voordat je contact met ons opneemt. 

Om de download te starten en uit te voeren hoef je alleen internet te hebben en je in Nederland te bevinden. Je kunt de download ook gebruiken op een ander apparaat dan waar je de bestelling op hebt gedaan, je kunt de gegevens op elk apparaat inzien en de download starten. 

Mocht je problemen ondervinden bij de download en installatie bekijk dan eens onze installatiehandleidingenpagina

Heb je een softwareproduct besteld, maar je ziet geen downloadlink of de knop naar de download doet het niet dan kan het zijn dat de downloadlink niet juist is doorgekomen. We willen je vragen om met ons contact op te nemen, zodat wij de juiste downloadlink naar je door kunnen sturen. 
De download knop in het overzicht bij 'Bestellingen' ziet er als volgt uit: 

downloadlink
Heb je een serienummer voor verlenging SPSS besteld dan ontvang je geen downloadlink. Je ontvangt alleen een serienummer, activatiecode, om je SPSS te activeren voor één jaar. 
Gebruik de zoekterm 'SPSS License Wizard' op je computer, zoek op een Mac in Spotlight (Cmd+spatie) en zoek op een Windows in de zoekbalk bij Start/Windows logo vaak links onderin.


Activeer jouw SketchUp subscription via de onderstaande stappen of bekijk het filmpje. 



AHeb je nog geen Trimble ID?

1. Controleer de mail op het e-mailadres dat je opgaf voor jouw subscription; je ontvangt een e-mail van noreply_identity@trimblepaas.com met het onderwerp "Trimble Account Creation Notification"
2. In de e-mail klik je op de knop Activate account
3. Voer hier jouw e-mailadres in en kies een wachtwoord
Je hebt nu een actief Trimble ID-account, ga verder met stap B.


BHeb je al een actief Trimble ID? 

Controleer de mail op het e-mailadres dat je opgaf voor jouw subscription;
Je ontvangt een e-mail van donotreply@trimble.com, met het onderwerp "Entitlement Created"
Controleer eventueel jouw spam folder of ongewenste mail.

Heb je alsnog geen mail ontvangen dan kun je naar de volgende link gaan https://ecom-prd.trimblepaas.com/account/ klik op 'next' en daarna op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt nu een wachtwoord reset mail waarna je kunt inloggen. Eenmaal ingelogd geeft je portal een overzicht van je account. Onder 'plans'> 'current plans' zie je jouw product staan. Ga vervolgens naar de downloadpagina: https://www.sketchup.com/download/my-apps en download de SketchUp Pro ‘Desktop Client’. De downloadpagina herkent of je gebruik maakt van Windows of Mac en bied de juiste download daarvoor aan. 


CEen licentie toewijzen? 

Als je maar één licentie hebt dan kun je deze stap overslaan, jouw licentie is automatisch toegewezen.
Wijs jouw licentie toe via de volgende stappen:
1. Klik op de link in de mail om toegang te krijgen tot de subscriptie
Je wordt doorgestuurd naar jouw Account Management Portal
2. Log nu in op jouw Account Management Portal
Dit kun je doen met jouw Trimble ID
3. Eenmaal ingelogd geeft jouw portal een overzicht van jouw account
4. Klik op de tab Members onder "Purchased via" (Naam van jouw Reseller)
Hier moet je de eindgebruiker toevoegen als gebruiker van de subscriptie, klik op assign
5. Vul het e-mail adres in en klik op de ADD knop
6. Als je dit hebt gedaan dan wordt de voor- en achternaam van de eindgebruiker opgevraagd uit de database in het geval van een bestaande Trimble ID. Als je een nog-niet-bestaande Trimble ID kiest, moet je zelf een voor- en achternaam van de eindgebruiker invullen.Klik nogmaals op Add om te bevestigen. De eindgebruiker ontvangt een mail van noreply@trimblepaas.com met als onderwerp "Your license.." Hierin staat een blauwe "Get the app" knop. Deze verwijst naar de downloadpagina van SketchUp producten.

 

Hardware bestelling

Nee, alle bestellingen die je op SURFspot plaatst worden verzonden zonder dat jij daar extra bezorgkosten voor moet betalen. 

SURFspot werkt samen met meerdere hardware leveranciers. Wil je weten wie jouw hardware product verstuurd? Kijk dan op de productpagina. 

  1. Switch
  2. Centralpoint 
  3. Juztnew



SURFspot heeft geen fysieke winkel. De leverancierspartners van SURFspot hebben wel fysieke winkels, maar het is niet mogelijk om je bestelling geplaatst op SURFspot af te halen in een fysieke winkel. 


Office 2019 Installatiehulp

Downloadtoegangsgarantie

De downloadlinks die wij bij onze bestellingen meesturen zijn 30 dagen actief. Je kunt binnen deze 30 dagen je product downloaden. Mocht het niet zijn gelukt om de download te starten binnen deze 30 dagen of wil je een herinstallatie uitvoeren en is de termijn verstreken, neem dan contact op met ons op. Wij kunnen je ten allen tijde voorzien van een nieuwe actieve downloadlink. Let op, wij kunnen je geen nieuwe downloadlink toezenden als de licentieperiode van je product is verlopen. De licentieperiode van een softwareproduct is terug te vinden op de productpagina.

Wat kun je met Adobe CC?

Adobe CC staat voor Adobe Creative Cloud.