Klantenservice

Mail ons

Heb je je antwoord niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op via info@surfspot.nl

Chat met ons

Heb je een vraag? Neem gerust contact met ons op via de live chat van 13:00 tot 17:00 uur.

Meldingen

Misschien staat jouw vraag al online? Vind je antwoord in onze veelgestelde vragen.

Top 10 veelgestelde vragen

De downloadlinks die wij bij onze bestellingen meesturen, zijn 30 dagen actief. Je kunt binnen deze 30 dagen je product downloaden. Mocht het niet zijn gelukt om de download te starten binnen deze 30 dagen of wil je een herinstallatie uitvoeren en is de termijn verstreken, neem dan contact op met ons op.
Stuur een mail naar info@surfspot.nl of spreek ons op werkdagen aan op de live chat. 

Wij kunnen je te allen tijde voorzien van een nieuwe actieve downloadlink. Let wel op dat wij je geen nieuwe downloadlink kunnen toezenden als de licentieperiode van je product is verlopen. De licentieperiode van softwareproducten is terug te vinden op de productpagina.
 

Het kan gebeuren dat je een bestelling plaatst voor een product dat je eigenlijk niet wilde bestellen, misschien heb je een product gekocht voor een ander besturingssyteem? 

Tijdens de aankoop ga je akkoord met de voorwaarden: "Ik geef toestemming voor directe levering van de (cloud)dienst(en). Mijn recht op ontbinding van de koop vervalt (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden)"

Het is dus helaas niet mogelijk om je pakket te retourneren of om te ruilen.

Als je de melding krijgt dat de code al is ingewisseld, dan betekent dit dat je bestelling aan je Adobe ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe Desktop app. Verwijder alle Adobe software van je computer met deze instructies en ga vervolgens naar deze pagina om de software opnieuw te installeren. Als je in deze omgeving inlogt met jouw Adobe ID dan krijg je een handig overzicht waarin je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken. Let overigens op dat het enkele minuten kan duren voordat een nieuw ingewisselde code daadwerkelijk actief zal komen te staan op jouw Adobe ID. Mocht je dus nog steeds meldingen krijgen dat je geen geldige licentie hebt, dan zal dat hierdoor komen. Als je na 48 uur nog steeds geen werkende licentie hebt dan is het verstandig om ons te benaderen per mail of chat.

Als je tijdens de installatie van Office 2019 verbinding met het internet hebt, wordt Office automatisch geactiveerd.
Maak je dus geen zorgen als je geen code hebt hoeven invoeren tijdens de installatie.

Tip: Tijdens de installatie van Office 2019 zal je de vraag krijgen om je aan te melden met een account. Meld je tijdens dit proces aan met een Microsoft account dat je zelf in beheer hebt. Deze account informatie kunnen wij niet inzien of achterhalen, we raden je dus aan om deze informatie goed te bewaren.
Mocht je deze informatie kwijt zijn, kunnen wij dit niet voor je achterhalen. Deze informatie zal je nodig zal je wel nodig hebben voor een herinstallatie en heractivatie.

Mocht je de melding krijgen dat Office 365 niet beschikbaar is voor jou dan is het goed mogelijk dat je Office 365 via jouw eigen onderwijsinstelling kunt krijgen. 

De reden hiervoor is dat veel instellingen, voor het jaar 2020, via SURFmarket (SURFspot is hier een onderdeel van) een groot aantal "O365 licenties voor studenten" hebben ingekocht, om deze vervolgens te verstrekken aan de studenten via de eigen tenant (een eigen Dashboard).

Je kunt hier controleren of jouw instelling Office 365 zelf uitlevert.

Mocht jouw instelling in deze lijst staan, dan betekent dit dus dat jij binnenkort waarschijnlijk gebruikt kunt gaan maken van Office 365 via de gebruikersnaam van jouw instelling. De details over de uitrol hiervan zijn bij ons momenteel helaas nog niet bekend (gezien de instellingen deze overgang zelfstandig regelen). 

Je kunt voor meer informatie hierover het beste even contact opnemen met de ICT-helpdesk van jouw instelling.

Adobe op een tweede apparaat installeren gaat via je aangemaakte Adobe ID. Je gebruikt de vouchercode (dit is hetzelfde als de registratiecode en licentiecode) alleen tijdens de eerste installatie en registratie bij Adobe, je gebruikt de code niet tijdens een tweede installatie. 

Als je de melding krijgt dat de code al ingewisseld is, betekent dit dat je Adobe CC licentie aan je Adobe-ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe appsmanager.

Verwijder alle Adobe software van je computer en ga vervolgens naar: http://adobe.com/appsmanager/ Als je hier inlogt met je Adobe-ID, krijg je een handig overzicht waar je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken.

Je kunt Adobe het beste verwijderen met de Adobe Cleaner Tool

Office 2010, 2011 & 2013

De bovenstaande Office licenties hebben een licentie voor één apparaat. Als de computer is gecrasht, is de Office licentie nog actief op de computer, maar niet meer te bereiken voor de gebruiker.
We raden je aan om de Fixit van Microsoft uit te voeren om alle rest bestanden van de computer te verwijderen, let op deze is alleen te gebruiken op een Windows apparaat. Download de Fixit.
Installeer de licentie opnieuw via een nieuwe downloadlink. Vraag de klantenservice om een nieuwe downloadlink of bekijk de downloadlinks op de pagina 'Download'.


Office 2016 & 2019 voor Windows & Mac

Ook voor deze bovenstaande Office licenties geldt dat zij een licentie voor één apparaat hebben. Om Office 2016 of 2019 weer te kunnen gebruiken dien je de licentie los te koppelen van je computer, je kan dit alleen doen via het account waaraan je de licentie hebt gekoppeld. Je kunt het beste de stappen volgen voor herinstallatie van een van onze handleidingen:

Office 2016 Windows 

Office 2016 Mac

Office 2019 Windows

Office 2019 Mac


Office 365 Pro Plus

Om Office 365 ProPlus opnieuw op jouw computer of op een extra computer te installeren kun je met de inloggegevens zoals jij deze hebt ontvangen in de mail inloggen in de Microsoft Office 365 Pro Plus portal. Vanuit deze omgeving kun je Office 365 Pro Plus downloaden en installeren.

Je gebruikersnaam eindigt op @edu.surfspot.nl
Mocht je het bijbehorende wachtwoord niet meer weten dan horen wij dat graag zodat wij je een nieuw tijdelijk wachtwoord kunnen toesturen.

Voor meer tips over de (her)installatie van Office kun je ook de volgende handleiding bekijken. 

Zie je bij een product bij de aanvullende informatie staan dat het product een 'Tijdelijk gebruiksrecht' kent? Een tijdelijk gebruiksrecht is het recht op het gebruik zolang je verbonden bent aan de onderwijsinstelling. Ben je niet meer verbonden aan de onderwijsinstelling dan mag en kun je geen gebruik meer maken van het product. 
Binnen deze periode kun je het product niet nogmaals bestellen. 

Als u deze foutmelding te zien krijgt, betekent dit dat uw programma nog niet volledig is geactiveerd.  Je kunt proberen je toegekende licentie te gebruiken om SPSS te activeren.  De licentie is terug te vinden in het overzicht bij  ´gerichte  ´.

Wanneer je naar start gaat en kiest voor het ´IBM SPSS´ mapje dan krijg je daar 2 icoontjes te zien, hiervan is er 1 beschikbaar voor de licentie autorisatie wizard.

1. Start de 'License Authorization Wizard' door de licentie autorisatie wizard icoon aan te klikken in de SPSS applicatiemap.  Kun je de License Authorization Wizard niet vinden zoek dan bij Start (Windows) of in Spotlight (Apple) naar License Wizard. 
2. Wanneer daarom gevraagd wordt, kies voor 'Licentie voor mijn product nu'. 
3. Voer de code in en bevestig in. 

Lukt het niet gebruik dan de zoekterm 'SPSS License Wizard' in de zoekbalk bij Start / het Windows-logo als je op een Windows-computer werkt of in Spotlight (Cmd + spatie) als je op een Mac werkt.

Mocht je de code al wel hebben ingevoerd, maar krijg je alsnog deze melding?  Via  deze link  vind je de oplossing voor de foutmelding: Fout 7001 Symptoom 18