Klantenservice

Mail ons

Heb je je antwoord niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op via info@surfspot.nl

Chat met ons

Heb je een vraag? Neem gerust contact met ons op via de live chat van 13:00 tot 17:00 uur.

Meldingen

Misschien staat jouw vraag al online? Vind je antwoord in onze veelgestelde vragen. Heb je je antwoord niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op. Vanwege drukte is het mogelijk dat onze wachttijden momenteel langer zijn dan je van ons gewend bent. Wij doen ons best om je zo snel mogelijk te voorzien van een reactie.

Top 10 veelgestelde vragen

De downloadlinks die wij bij onze bestellingen meesturen, zijn 30 dagen actief. Je kunt binnen deze 30 dagen je product downloaden. Mocht het niet zijn gelukt om de download te starten binnen deze 30 dagen of wil je een herinstallatie uitvoeren en is de termijn verstreken, neem dan contact op met ons op.
Stuur een mail naar info@surfspot.nl of spreek ons op werkdagen aan op de live chat. 

Wij kunnen je te allen tijde voorzien van een nieuwe actieve downloadlink. Let wel op dat wij je geen nieuwe downloadlink kunnen toezenden als de licentieperiode van je product is verlopen. De licentieperiode van softwareproducten is terug te vinden op de productpagina.
 

Het kan gebeuren dat je een bestelling plaatst voor een product dat je eigenlijk niet wilde bestellen, misschien heb je een product gekocht voor een ander besturingssyteem? 

Tijdens de aankoop ga je akkoord met de voorwaarden: "Ik geef toestemming voor directe levering van de (cloud)dienst(en). Mijn recht op ontbinding van de koop vervalt (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden)"

Het is dus helaas niet mogelijk om je pakket te retourneren of om te ruilen.

Als je de melding krijgt dat de code al is ingewisseld, dan betekent dit dat je bestelling aan je Adobe ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe Desktop app. Verwijder alle Adobe software van je computer met deze instructies en ga vervolgens naar deze pagina om de software opnieuw te installeren. Als je in deze omgeving inlogt met jouw Adobe ID dan krijg je een handig overzicht waarin je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken. Let overigens op dat het enkele minuten kan duren voordat een nieuw ingewisselde code daadwerkelijk actief zal komen te staan op jouw Adobe ID. Mocht je dus nog steeds meldingen krijgen dat je geen geldige licentie hebt, dan zal dat hierdoor komen. Als je na 48 uur nog steeds geen werkende licentie hebt dan is het verstandig om ons te benaderen per mail of chat.

Als je tijdens de installatie van Office 2019 verbinding met het internet hebt, wordt Office automatisch geactiveerd.
Maak je dus geen zorgen als je geen code hebt hoeven invoeren tijdens de installatie.

Tip: Tijdens de installatie van Office 2019 zal je de vraag krijgen om je aan te melden met een account. Meld je tijdens dit proces aan met een Microsoft account dat je zelf in beheer hebt. Deze account informatie kunnen wij niet inzien of achterhalen, we raden je dus aan om deze informatie goed te bewaren.
Mocht je deze informatie kwijt zijn, kunnen wij dit niet voor je achterhalen. Deze informatie zal je nodig zal je wel nodig hebben voor een herinstallatie en heractivatie.

Mocht je de melding krijgen dat Office 365 niet beschikbaar is voor jou dan is het goed mogelijk dat je Office 365 via jouw eigen onderwijsinstelling kunt krijgen. 

De reden hiervoor is dat veel instellingen, voor het jaar 2020, via SURFmarket (SURFspot is hier een onderdeel van) een groot aantal "O365 licenties voor studenten" hebben ingekocht, om deze vervolgens te verstrekken aan de studenten via de eigen tenant (een eigen Dashboard).

Je kunt hier controleren of jouw instelling Office 365 zelf uitlevert.

Mocht jouw instelling in deze lijst staan, dan betekent dit dus dat jij binnenkort waarschijnlijk gebruikt kunt gaan maken van Office 365 via de gebruikersnaam van jouw instelling. De details over de uitrol hiervan zijn bij ons momenteel helaas nog niet bekend (gezien de instellingen deze overgang zelfstandig regelen). 

Je kunt voor meer informatie hierover het beste even contact opnemen met de ICT-helpdesk van jouw instelling.

Adobe op een tweede apparaat installeren gaat via je aangemaakte Adobe ID. Je gebruikt de vouchercode (dit is hetzelfde als de registratiecode en licentiecode) alleen tijdens de eerste installatie en registratie bij Adobe, je gebruikt de code niet tijdens een tweede installatie. 

Als je de melding krijgt dat de code al ingewisseld is, betekent dit dat je Adobe CC licentie aan je Adobe-ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe appsmanager.

Verwijder alle Adobe software van je computer en ga vervolgens naar: http://adobe.com/appsmanager/ Als je hier inlogt met je Adobe-ID, krijg je een handig overzicht waar je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken.

Je kunt Adobe het beste verwijderen met de Adobe Cleaner Tool

Zie je bij een product bij de aanvullende informatie staan dat het product een 'Tijdelijk gebruiksrecht' kent? Een tijdelijk gebruiksrecht is het recht op het gebruik zolang je verbonden bent aan de onderwijsinstelling. Ben je niet meer verbonden aan de onderwijsinstelling dan mag en kun je geen gebruik meer maken van het product. 
Binnen deze periode kun je het product niet nogmaals bestellen. 

Software

Een softwarebestelling krijg je binnen 15 minuten in 'Mijn bestellingen' te zien. De bestelstatus veranderd van 'in behandeling' naar 'voltooid'. Je ontvangt een bevestiging van de bestelling in je mail. Zie je geen bevestiging kijk dan eens in de spam inbox, zie je hier ook niets dan horen wij dat graag, vergeet niet je bestelnummer of je e-mailadres te vermelden. 

Mocht de status van je bestelling niet veranderen en je ziet 'in behandeling' blijven staan, dan kan het zijn dat je betaling niet goed is doorgekomen of dat je überhaupt geen betaling hebt afgerond. We raden je aan om contact op te nemen via de e-mail of spreek ons aan op werkdagen op de chat. 

Ook kan het voorkomen dat de betaling is gelukt, maar dat de status van je bestelling toch op 'in behandeling' blijft staan. We kunnen je bestelling met de hand doorzetten als jij ons kunt voorzien van een schermafbeelding van je bankafschrift. Je kunt dit afschrift mailen naar info@surfspot.nl of verzend hem binnen onze chat en we leveren direct je bestelling aan je uit. 

Hardware

Heb je een hardwareproduct besteld, maar heb je geen bestelling ontvangen dan kunnen er een aantal dingen zijn gebeurd. Nadat het product tweemaal bij je thuis is aangeboden als er niemand thuis is wordt het product bij de dichtstbijzijnde PostNL ophaalpunt afgeleverd of is het misschien bij de buren afgeleverd.

Mocht dit niet het geval zijn dan kan het zijn dat de betaling misschien niet goed aan je bestelling is gekoppeld. Helaas kan het voorkomen dat het systeem je betaling niet koppelt aan je bestelling waardoor de leverancier geen signaal ontvangt van de order. Wij storten het aankoopbedrag automatisch aan je terug. 

Je bestelling kan niet verzonden worden naar een adres dat niet bestaat of dat in het buitenland is gevestigd. We raden je aan om een gewoon simpel adres in te vullen zoals kerkstraat 12 en niet een adres van een bedrijfsruimte op de 4de verdieping van een kantoorgebouw, helaas kan het systeem deze gegevens niet goed verwerken. 

Ben je niet zeker van de situatie, neem dat contact met ons op en wij gaan het voor je uitzoeken. 

We hebben van de nieuwste versies van IBM SPSS Statistics een stap voor stap handleiding gemaakt zodat je snel aan de slag kan met je nieuwe bestelling. 

SPSS Statistics 24 

Handleiding SPSS 24 Windows

Handleiding SPSS 24 Mac

 

SPSS Statistics 25

Handleiding SPSS 25 Windows

Handleiding SPSS 25 Mac

 

SPSS Statistics 26

Handleiding SPSS 26 Windows

Handleiding SPSS 26 Mac

Manual SPSS 26 Windows (English)

Manual SPSS 26 Mac (English)

 

SPSS Statistics 27

Handleiding SPSS 27 Windows

Handleiding SPSS 27 Mac

Manual SPSS 27 Windows (English)

Manual SPSS 27 Mac (English)

 

Bekijk ook de installatievideo's van de nieuwste versies van IBM SPSS Statistics (English and Dutch subtitles are available). 

SPSS 26 Windows 

SPSS 27 Windows 

SPSS 27 Mac 




Wanneer je een hardware bestelling bij ons plaatst dan kan je navigeren naar 'Mijn bestellingen' om de status hiervan bij te houden. Als jouw bestelling recentelijk is geplaatst dan zal de status waarschijnlijk als 'Processing Uitleverstraat' worden weergegeven. Dit houdt in dat jouw bestelling bij ons bekend is, maar dat de leverancier het product nog niet heeft verzonden. De levertijd voor dit product zoals weergegeven op de productpagina is hierbij van toepassing (vaak drie werkdagen). Als de status 'Wordt vastgehouden' wordt weergegeven, dan houdt dit ook in dat de bestelling bij de leverancier bekend is. Voor deze bestellingen geldt dat de levertijd op de website wordt aangegeven als 2 weken, of er geldt een vertraging voor de levering. In dit laatste geval zal dit in een tekstregel worden benoemd bij 'Mijn bestellingen' bij het betreffende bestelnummer en hierover zal je per mail worden ingelicht.