Klantenservice

Mail ons

Heb je je antwoord niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op via info@surfspot.nl. Wij zijn per e-mail bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Chat met ons

Je kunt met ons chatten van maandag tot en met vrijdag tussen 13:00 en 15:00 uur. De chat knop verschijnt dan rechts onder in het scherm.

Meldingen

Geen meldingen

Top 10 veelgestelde vragen

Het kan gebeuren dat je een bestelling plaatst voor een product dat je eigenlijk niet wilde bestellen, misschien heb je een product gekocht voor een ander besturingssyteem? 

Tijdens de aankoop ga je akkoord met de voorwaarden: "Ik geef toestemming voor directe levering van de (cloud)dienst(en). Mijn recht op ontbinding van de koop vervalt (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden)"

Het is dus helaas niet mogelijk om je pakket te retourneren of om te ruilen.

Je kunt de installatie van Adobe Creative Cloud uitvoeren met behulp van onze installatiehandleiding, of installatie-tutorial.

Je kunt één Creative Cloud jaarlicentie bij ons aanschaffen en dit op twee apparaten in gebruik nemen. Dit kunnen zowel Mac apparaten als Windows apparaten zijn. Je kunt één Adobe Student and Teacher Edition licentie per jaar gebruiken.

Wissel je een tweede Adobe Student and Teacher Edition licentie in op een Adobe ID waar je al een Adobe Student and Teacher Edition licentie op hebt staan dan komt de geldigheidsperiode van deze jaarlicentie bovenop het restant van je huidige licentie te liggen. De tweede licentie zal dan automatisch in gebruik worden genomen zodra de eerste licentie is verlopen.

Als je de melding krijgt dat de code al is ingewisseld, dan betekent dit dat je bestelling aan je Adobe ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe Desktop app.

Verwijder alle Adobe software van je computer met deze instructies en ga vervolgens naar deze pagina om de software opnieuw te installeren. Als je in deze omgeving inlogt met jouw Adobe ID dan krijg je een handig overzicht waarin je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken.

Let overigens op dat het 24 tot 48 uur kan duren voordat een nieuw ingewisselde code daadwerkelijk actief zal komen te staan op jouw Adobe ID. Mocht je dus nog steeds meldingen krijgen dat je geen geldige licentie hebt, dan zal dat hierdoor komen. Als je na 48 uur nog steeds geen werkende licentie hebt dan is het verstandig om ons te benaderen per mail of chat.

Als je de melding krijgt dat de code al is ingewisseld, dan betekent dit dat je bestelling aan je Adobe ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe Desktop app. Verwijder alle Adobe software van je computer met deze instructies en ga vervolgens naar deze pagina om de software opnieuw te installeren. Als je in deze omgeving inlogt met jouw Adobe ID dan krijg je een handig overzicht waarin je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken. Let overigens op dat het enkele minuten kan duren voordat een nieuw ingewisselde code daadwerkelijk actief zal komen te staan op jouw Adobe ID. Mocht je dus nog steeds meldingen krijgen dat je geen geldige licentie hebt, dan zal dat hierdoor komen. Als je na 48 uur nog steeds geen werkende licentie hebt dan is het verstandig om ons te benaderen per mail of chat.

Als je tijdens de installatie van Office 2019 verbinding met het internet hebt, wordt Office automatisch geactiveerd.
Maak je dus geen zorgen als je geen code hebt hoeven invoeren tijdens de installatie.

Tip: Tijdens de installatie van Office 2019 zal je de vraag krijgen om je aan te melden met een account. Meld je tijdens dit proces aan met een Microsoft account dat je zelf in beheer hebt. Deze account informatie kunnen wij niet inzien of achterhalen, we raden je dus aan om deze informatie goed te bewaren.
Mocht je deze informatie kwijt zijn, kunnen wij dit niet voor je achterhalen. Deze informatie zal je nodig zal je wel nodig hebben voor een herinstallatie en heractivatie.

Mocht je de melding krijgen dat Office 365 niet beschikbaar is voor jou dan is het goed mogelijk dat je Office 365 via jouw eigen onderwijsinstelling kunt krijgen. 

De reden hiervoor is dat veel instellingen, voor het jaar 2020, via SURFmarket (SURFspot is hier een onderdeel van) een groot aantal "O365 licenties voor studenten" hebben ingekocht, om deze vervolgens te verstrekken aan de studenten via de eigen tenant (een eigen Dashboard).

Je kunt hier controleren of jouw instelling Office 365 zelf uitlevert.

Mocht jouw instelling in deze lijst staan, dan betekent dit dus dat jij binnenkort waarschijnlijk gebruikt kunt gaan maken van Office 365 via de gebruikersnaam van jouw instelling. De details over de uitrol hiervan zijn bij ons momenteel helaas nog niet bekend (gezien de instellingen deze overgang zelfstandig regelen). 

Je kunt voor meer informatie hierover het beste even contact opnemen met de ICT-helpdesk van jouw instelling.

Adobe op een tweede apparaat installeren gaat via je aangemaakte Adobe ID. Je gebruikt de vouchercode (dit is hetzelfde als de registratiecode en licentiecode) alleen tijdens de eerste installatie en registratie bij Adobe, je gebruikt de code niet tijdens een tweede installatie. 

Als je de melding krijgt dat de code al ingewisseld is, betekent dit dat je Adobe CC licentie aan je Adobe-ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe appsmanager.

Verwijder alle Adobe software van je computer en ga vervolgens naar: http://adobe.com/appsmanager/ Als je hier inlogt met je Adobe-ID, krijg je een handig overzicht waar je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken.

Je kunt Adobe het beste verwijderen met de Adobe Cleaner Tool

Software

Een softwarebestelling krijg je binnen 15 minuten in 'Mijn bestellingen' te zien. De bestelstatus veranderd van 'in behandeling' naar 'voltooid'. Je ontvangt een bevestiging van de bestelling in je mail. Zie je geen bevestiging kijk dan eens in de spam inbox, zie je hier ook niets dan horen wij dat graag, vergeet niet je bestelnummer of je e-mailadres te vermelden. 

Mocht de status van je bestelling niet veranderen en je ziet 'in behandeling' blijven staan, dan kan het zijn dat je betaling niet goed is doorgekomen of dat je überhaupt geen betaling hebt afgerond. We raden je aan om contact op te nemen via de e-mail of spreek ons aan op werkdagen op de chat. 

Ook kan het voorkomen dat de betaling is gelukt, maar dat de status van je bestelling toch op 'in behandeling' blijft staan. We kunnen je bestelling met de hand doorzetten als jij ons kunt voorzien van een schermafbeelding van je bankafschrift. Je kunt dit afschrift mailen naar info@surfspot.nl of verzend hem binnen onze chat en we leveren direct je bestelling aan je uit. 

Hardware

Heb je een hardwareproduct besteld, maar heb je geen bestelling ontvangen dan kunnen er een aantal dingen zijn gebeurd. Nadat het product tweemaal bij je thuis is aangeboden als er niemand thuis is wordt het product bij de dichtstbijzijnde PostNL ophaalpunt afgeleverd of is het misschien bij de buren afgeleverd.

Mocht dit niet het geval zijn dan kan het zijn dat de betaling misschien niet goed aan je bestelling is gekoppeld. Helaas kan het voorkomen dat het systeem je betaling niet koppelt aan je bestelling waardoor de leverancier geen signaal ontvangt van de order. Wij storten het aankoopbedrag automatisch aan je terug. 

Je bestelling kan niet verzonden worden naar een adres dat niet bestaat of dat in het buitenland is gevestigd. We raden je aan om een gewoon simpel adres in te vullen zoals kerkstraat 12 en niet een adres van een bedrijfsruimte op de 4de verdieping van een kantoorgebouw, helaas kan het systeem deze gegevens niet goed verwerken. 

Ben je niet zeker van de situatie, neem dat contact met ons op en wij gaan het voor je uitzoeken. 

We hebben van de nieuwste versies van IBM SPSS Statistics een stap voor stap handleiding gemaakt zodat je snel aan de slag kan met je nieuwe bestelling. 

SPSS Statistics 24 

Handleiding SPSS 24 Windows

Handleiding SPSS 24 Mac

 

SPSS Statistics 25

Handleiding SPSS 25 Windows

Handleiding SPSS 25 Mac

 

SPSS Statistics 26

Handleiding SPSS 26 Windows

Handleiding SPSS 26 Mac

Manual SPSS 26 Windows (English)

Manual SPSS 26 Mac (English)

 

SPSS Statistics 27

Handleiding SPSS 27 Windows

Handleiding SPSS 27 Mac

Manual SPSS 27 Windows (English)

Manual SPSS 27 Mac (English)

 

Bekijk ook de installatievideo's van de nieuwste versies van IBM SPSS Statistics (English and Dutch subtitles are available). 

SPSS 26 Windows 

SPSS 27 Windows 

SPSS 27 Mac 




Activeer jouw SketchUp subscription via de onderstaande stappen of bekijk het filmpje. 



AHeb je nog geen Trimble ID?

1. Controleer de mail op het e-mailadres dat je opgaf voor jouw subscription; je ontvangt een e-mail van noreply_identity@trimblepaas.com met het onderwerp "Trimble Account Creation Notification"
2. In de e-mail klik je op de knop Activate account
3. Voer hier jouw e-mailadres in en kies een wachtwoord
Je hebt nu een actief Trimble ID-account, ga verder met stap B.


BHeb je al een actief Trimble ID? 

Controleer de mail op het e-mailadres dat je opgaf voor jouw subscription;
Je ontvangt een e-mail van donotreply@trimble.com, met het onderwerp "Entitlement Created"
Controleer eventueel jouw spam folder of ongewenste mail.

Heb je alsnog geen mail ontvangen dan kun je naar de volgende link gaan https://ecom-prd.trimblepaas.com/account/ klik op 'next' en daarna op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt nu een wachtwoord reset mail waarna je kunt inloggen. Eenmaal ingelogd geeft je portal een overzicht van je account. Onder 'plans'> 'current plans' zie je jouw product staan. Ga vervolgens naar de downloadpagina: https://www.sketchup.com/download/my-apps en download de SketchUp Pro ‘Desktop Client’. De downloadpagina herkent of je gebruik maakt van Windows of Mac en bied de juiste download daarvoor aan. 


CEen licentie toewijzen? 

Als je maar één licentie hebt dan kun je deze stap overslaan, jouw licentie is automatisch toegewezen.
Wijs jouw licentie toe via de volgende stappen:
1. Klik op de link in de mail om toegang te krijgen tot de subscriptie
Je wordt doorgestuurd naar jouw Account Management Portal
2. Log nu in op jouw Account Management Portal
Dit kun je doen met jouw Trimble ID
3. Eenmaal ingelogd geeft jouw portal een overzicht van jouw account
4. Klik op de tab Members onder "Purchased via" (Naam van jouw Reseller)
Hier moet je de eindgebruiker toevoegen als gebruiker van de subscriptie, klik op assign
5. Vul het e-mail adres in en klik op de ADD knop
6. Als je dit hebt gedaan dan wordt de voor- en achternaam van de eindgebruiker opgevraagd uit de database in het geval van een bestaande Trimble ID. Als je een nog-niet-bestaande Trimble ID kiest, moet je zelf een voor- en achternaam van de eindgebruiker invullen.Klik nogmaals op Add om te bevestigen. De eindgebruiker ontvangt een mail van noreply@trimblepaas.com met als onderwerp "Your license.." Hierin staat een blauwe "Get the app" knop. Deze verwijst naar de downloadpagina van SketchUp producten.

 

De downloadlink die je bij je bestelling hebt ontvangen, is 30 dagen geldig. Windows-gebruikers kunnen na deze periode Office 2019 herinstalleren aan de hand van de stappen op pagina 2 en 5 van de installatiehandleiding, macOS-gebruikers kunnen de stappen op pagina 2 en 6 van deze handleiding volgen.

Ontvang je één van de onderstaande foutmeldingen? 


'Onbekende rol' 


'Type niet toegestaan' 


We willen je vragen om in te loggen op https://profile.surfconext.nl/my-profile

Je ziet nu jouw persoonlijke inloggegevens die SURFspot van je instelling ontvangt.
Bij het veld “affiliation” moet de waarde “student” of “employee” staan. Staat er ergens in de velden 'affiliation none' dan dien je contact op te nemen met de ICT helpdesk van je onderwijsinstelling. 

Staat er bij de regel Entitlement/Recht de waarde 'None' dan dien je ook contact op te nemen met de ICT helpdesk zodat de helpdesk deze waarde voor je kan aanpassen. Om de gehele regel te zien dien je de regel te kopiëren en te plakken in een leeg veld of in een notitieblok.