“Geen tijd, geen tijd! Hoe zeer het mij ook spijt! Te laat! Te laat! Te laaaat!”
Ken je het konijn uit Alice in Wonderland nog? Dat is ongeveer de gemoedstoestand bij SURFspot in de eerste weken van het nieuwe studiejaar.
We rennen, springen, vliegen om alles af, klaar en rond te krijgen. De back-to-school-periode is de drukste tijd van het jaar voor ons. In deze blog vertellen vier van onze collega’s hoe zij dat ervaren.

Nathalie - is category manager

Wat doe je voor SURFspot?
Ik ben in mijn functie bezig om het assortiment van SURFspot uit te breiden en de promoties voor de back-to-school op te halen bij de leveranciers. Hiermee ga ik op stap met een contractmanager en doen we samen de prijsonderhandelingen. Nadat we het contract hebben afgesloten met een leverancier zetten we het in de winkel.

Wat betekent de start van het nieuwe schooljaar voor jou?
Niet op vakantie gaan ;). De start van het nieuwe schooljaar betekent voor mij veel werk. Aan de achterkant van de site moeten veel dingen ingeregeld worden. Ook het contact met de leveranciers is in deze periode erg belangrijk. Waar ik wel blij van word, is als de promoties goed verkopen. Voornamelijk omdat ik dan blij ben dat er een promotie goed is geweest voor de studenten en medewerkers van de aangesloten onderwijsinstellingen.

Heb je nog tips voor onze (nieuwe) studenten?
Stay in school, dan kan je langer klant bij ons zijn, haha!

Maurice – is helpdesk officer

Hoe zorg jij ervoor dat de back-to-school op SURFspot vlekkeloos verloopt?
Het belangrijkste is dat we op de helpdesk allemaal goed op de hoogte zijn van de komende acties. Er volgen altijd een hoop vragen zodra er een actie van start gaat.
Denk hierbij aan vragen als: krijg ik bij dit model MacBook ook een tas cadeau?, Is het ook mogelijk om dit ‘’product’’ tegen een lager tarief te krijgen?

Wat betekent de start van het nieuwe schooljaar voor jou?
Bij ons is het altijd een enorm drukke periode. Er starten veel studenten, ze kunnen vanaf begin september bijna allemaal bij ons inloggen en bestellen. Daarnaast zien we ook altijd klanten terugkeren omdat hun jaarlicentie is verlopen die ze het vorige schooljaar hebben aangeschaft. Kortom: Met meer bestellingen komen er ook meer vragen.

Heb je nog tips voor onze (nieuwe) studenten?
Check onze website, voordat je straks elders een Office of Adobe pakket tegen een veel te hoog tarief hebt aangeschaft!

Het Witte Konijn bron: Disney

Marije – is relatiemanager

Wat doe je voor SURFspot?
Door het jaar heen ben ik druk bezig met het contact leggen en onderhouden bij onderwijsinstellingen.Het doel hiervan is om ervoor te zorgen dat de onderwijsinstelling jou als student (of medewerker) informeert over SURFspot op het moment dat jij aan je opleiding begint.

Hoe zorg jij ervoor dat de back-to-school op SURFspot vlekkeloos verloopt?
Ik ben in de aanloop van de back-to-school periode bezig om te kijken hoe we studenten nog meer kunnen bereiken dan alleen via hun onderwijsinstelling. Dit jaar heb ik besloten om dat te doen via reclameborden op de NS stations door heel het land. Mocht je dus een mooie SURFspot poster tegen komen als je staat te wachten, dan heb ik mijn doel bereikt.

Heb je nog tips voor onze (nieuwe) studenten?
Sharing is caring! Hou SURFspot niet alleen voor jezelf maar informeer ook je mede-studenten over onze educatieve kortingen. 

Patrik – is online marketeer

Wat doe jij in de back-to-school periode voor SURFspot?
Wij willen tijdens de ‘b2s’ graag mooie online aanbiedingen en winacties onder de aandacht brengen. Dit jaar zetten wij bijvoorbeeld de volgende betaalde advertenties in voor onze hardware producten:

Al onze advertenties zorgen voor meer naamsbekendheid, engagement, verkopen, nieuwsbrief inschrijvingen en meer volgers. Dus zo proberen we ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk studenten en medewerkers onze website vinden.

Geschreven voor: Esther Zandberg