Adobe CC installatiehulp

Heb jij een volledige versie van Adobe Creative Cloud aangeschaft, maar krijg je toch alleen de mogelijkheid om de onderdelen uit te proberen? Dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. We hebben de meest voorkomende oorzaken op een rij gezet. 

Firewall
Een strenge firewall of virusscan geeft Adobe geen toestemming om te communiceren met je computer. Daarom wordt dit als trial gezien. Als je de beveiliging aanpast en Adobe toestemming geeft om deze controle uit te voeren, dan zal je volledige versies kunnen downloaden.

Browser 
Soms kan dit ook aan je internetbrowser liggen. We raden je aan om het met meerdere browsers te proberen.

Host instellingen
Er is een probleem in je Host-instellingen. Om dit op te lossen kan je onderstaande website bezoeken: https://helpx.adobe.com/nl/x-productkb/policy-pricing/activation-network-issues.html

Illegale software
Misschien heb je in een verleden met illegale Adobe-software gewerkt? Als dat het geval is, gaat dit zeker problemen opleveren. De communicatie tussen de Adobe-server en je computer is namelijk dan uitgeschakeld en Adobe kan je Adobe-ID dan niet controleren.

Proefversie
Heb je in het verleden met een proefversie gewerkt dan kan het zijn dat deze nog in de weg staat. We raden je aan om alle Adobe software te verwijderen met de Adobe Cleaner Tool
Na het verwijderen van de Adobe software kun je weer inloggen bij Adobe en de Adobe Creative Cloud onderdelen downloaden.

Staat de oplossing er niet bij neem dan contact met ons op. 

We raden je aan om de installatie van je Adobe Creative Cloud uit te voeren met behulp van onze stap voor stap installatiehandleiding. 

De installatiehandleiding voor Adobe Creative Cloud.

Ben je al in het bezit van een Adobe Creative Cloud account en is je licentie verlopen dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen voor Adobe Creative Cloud en de vouchercode die je bij je bestelling ontvangt direct inwisselen op je huidige Adobe ID. Bekijk de handleiding voor de juiste stappen. 

De installatiehandleiding voor de verlenging van Adobe Creative Cloud

Bekijk hier ook de installatievideo van Adobe Creative Cloud. Hoe registreer en activeer je de Adobe Creative Cloud licentie? In dit filmpje laten we zien hoe je dat het beste kunt doen. 

Adobe op een tweede apparaat installeren gaat via je aangemaakte Adobe ID. Je gebruikt de vouchercode (dit is hetzelfde als de registratiecode en licentiecode) alleen tijdens de eerste installatie en registratie bij Adobe, je gebruikt de code niet tijdens een tweede installatie. 

Als je de melding krijgt dat de code al ingewisseld is, betekent dit dat je Adobe CC licentie aan je Adobe-ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe appsmanager.

Verwijder alle Adobe software van je computer en ga vervolgens naar: http://adobe.com/appsmanager/ Als je hier inlogt met je Adobe-ID, krijg je een handig overzicht waar je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken.

Je kunt Adobe het beste verwijderen met de Adobe Cleaner Tool

We raden je aan om geen creditcardgegevens op te geven tijdens de registratie bij Adobe. Adobe zal een bedrag van €30,24 per maand in rekening brengen voor de licentie. 
Je kunt tijdens het registreren deze stap overslaan, kies voor 'herinner mij later' bij stap 4. Zorg dat je lidmaatschap actief blijft. 


Je kunt één Creative Cloud-lidmaatschap aanschaffen en dit op twee apparaten in gebruik nemen zowel op een Mac OS als op een Windows apparaat. Je kunt één Adobe Student and Teacher Edition licentie per jaar gebruiken. 

Wissel je een tweede Adobe Student and Teacher Edition licentie in op een Adobe ID waar je al een Adobe Student and Teacher Edition licentie op hebt staan dan komt deze licentie achter je huidge licentie te staan. Je kunt je tweede licentie in gebruik nemen als de eerste licentie is verlopen. 
Als je de melding krijgt dat de code al ingewisseld is, betekent dit dat je bestelling aan je Adobe-ID gekoppeld is. Je kunt in dat geval de software het handigst in gebruik nemen met behulp van de Adobe appsmanager. Verwijder alle Adobe software van je computer en ga vervolgens naar: http://adobe.com/appsmanager/
Als je hier inlogt met je Adobe-ID, krijg je een handig overzicht waar je kunt selecteren welke programma’s je wilt gebruiken.

Mocht het niet lukken volg dan de onderstaande stappen:
  • Log in via www.adobe.com/nl
  • Ga naar Desktopdownloads
  • Scroll naar het einde van de pagina
  • Installeer Adobe Creative Cloud
  • Je kunt weer aan de slag met de licentie!

Je wilt graag je huidige licentie van Adobe Creative Cloud verlengen? Dit kun je het beste doen door bij ons een nieuwe bestelling plaatsen voor Adobe Creative Cloud.

Bestel Adobe Creative Cloud op SURFspot. 

Je slaat het registratieproces bij Adobe over, je hebt immers al een Adobe ID, en wisselt alleen de vouchercode die je bij je bestelling ontvangt in op je huidige account. Je kunt in de handleiding kijken voor de juiste stappen. 

Mocht het niet lukken via de stappen uit de installatiehandleiding ga dan naar http//www.creative.adobe.com/redeem en wissel hier je code in.

Let op dat je in het verleden geen betaalgegevens hebt opgegeven bij Adobe, Adobe zal dan zelf je licentie gaan verlengen voor een bedrag van iets meer dan €30,- per maand. Controleer dit bij je account gegevens of vraag het aan Adobe zelf via de chat. Wij kunnen dit helaas niet voor je nakijken. 

Je kunt de Adobe chat als volgt vinden:

1. Ga naar https://accounts.adobe.com/ en log in met je Adobe-ID.
2. Klik rechtsonder in op 'Contact met Adobe’
3. Klik op het onderwerp van het probleem, bijvoorbeeld: Accountproblemen
4. Laat Adobe weten wat het probleem is door een keus te maken uit een dropdown, bijvoorbeeld: Adobe ID en aanmelden.
5. Adobe vraagt of het antwoord op je vraag ertussen staat, druk dan op de blauwe button 'Toon mijn contactopties'
6. Kies dan voor 'Chat'
7. Vat het probleem kort samen en begin de chat